بررسی مقاله صنعت توریسم ترکیه ایا آمادگی برای تقاضای مشتریان معلول جسمی دارد

در پی تکمیل پرسشنامه ها داده ها از لحاظ آماری و با استفاده از میزان تکرار، درصد، میانگین بندی و تست های T ارزیابی می شدند. در نتیجۀ این تحلیهدف از این مطالعه، دستیابی به توانایی صنعت توریسم ترکیه به منظور برآوردن نیازهای افراد معلول و ناتوان است که به وسیله تحقیق درباره دیدگاه مدیران هتل و آژانس های مسافرتی در ترکیه صورت می گیرد.

برای دستیابی به هدف تحقیق، تحقیق با پرسشنامه انجام شده است و کلاً 252 هتل و 168 آژانس گردشگری مشارکت داشته اند. این پرسشنامه ها به وسیله پست الکترونیکی به آدرس مدیران هتل و آژانس های گردشگری ارسال می ل چند نتیجه گیری به دست آمد.
اول این که اگرچه این بازار تجاری برای افراد معلول در صنعت توریسم ترکیه جدید و تازه است اما مدیران هتل و زیربخش های گردشگری تمایل دارند تا بخشی از این بازار شوند.
ثانیاً حتی با وجودی که صنعت توریسم ترکیه در بعضی از بخش ها دارای نقاط ضعف است اما صنعت قادر است تا این بازار را برای مشتریان خود تجهیز کند البته درصورتی که بعضی از پیشرفت ها حاصل شود.
براساس این یافته ها تعدادی پیشنهاد ارائه شده که برای پیشبرد شرایط در صنعت توریسم ترکیه برای افراد معلول مفید و مثمرثمر باشد.
کلمات کلیدی : افراد معلول جسمی، صنعت توریسم ترکیه، مشتریان معلول، آژانس گردشگری، هتل
براساس قانون شناخت معلولیت (ناتوانی) انگلستان یک فرد معلول کسی است که دارای آسیب روحی و یا فیزیکی است که اثرات سوء درازمدت و واقعی بر روی توانایی شخص در انجام فعالیت های روزانه و پی گذاشته است. کل افراد معلول در جهان بالغ بر 500 میلیون نفر است. این رقم یعنی 8% از کل جمعیت دنیا تقاضای مشتریان معلول تبدیل به یک بازار رو به رشد مهم و جالب توجه در صنعت توریسم سرتاسر دنیا شده است.

برای انجام مسافرت به قصد استراحت، داشتن اوقات خوش و سفر به اطراف دنیا حق انسانی برای یک فرد معلول هم به حساب میاید. ایجاد امکانات مناسب و منابع انسانی مجرب و کارآمد، پیش شرط های اجرا این تقاضا است. در حال حاضر، علیرغم این که تقاضای گردشگری یک مشتری معلول یک بازار تجاری مهم برای صنعت گردشگری محسوب می شود اما تحقیقات آکادمیک در رابطه با مسافرت و گردشگری افراد معلول هنوز محدود است.

مطالعات اولیۀ متمرکز بر افراد معلول و گردشگری در اواخر دهه 1980 و اوایل دهه 1990 صورت گرفته است. اخیراً مطالعات کمتری در این زمینه صورت پذیرفته است.

بررسی مقاله صنعت توریسم ترکیه ایا آمادگی برای تقاضای مشتریان معلول جسمی دارد

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بررسی مقاله صنعت توریسم ترکیه ایا آمادگی برای تقاضای مشتریان معلول جسمی دارد؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.