عضویت در سایت
نام محصولقیمت محصولتنظیمات
رایگان
0 دانلود
light box

تحقیق و بررسی مقاله هوش تجاری

  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۷
  • 64 بازدید
  • کد محصول 3745
امتیاز 5.00تحقیق و بررسی مقاله هوش تجاری">

حجم فایل : ۳۵۶ کیلوبایت
تعدا صفحات : ۲۳ صفحه
نوع فایل : Word
فایل اصلی : PDF

تحقیق و بررسی مقاله هوش تجاری

سیستم های هوش تجاری، داده ی عملیاتی را با ابزارهای تحلیلی ترکیب می کنند تا اطلاعاتی مرکب و رقابتی را برای برنامه ریزان و تصمیم گیرندگان ارائه کنند. هدف از این کار افزایش مناسبات و کیفیت ورودی به فرآیند تصمیم گیری است.

هوش تجاری به منظور درک قابلیتهای موجود در واحد تجاری، از جمله وضعیت مهارت، گرایش، و مسیر های پیش رو در بازار، فن آوری، و محیط تنظیم کننده ای که واحد تجاری در آن مشغول تجارت است، و همچنین اعمال رقبا و مفهوم آن اعمال، مورد استفاده قرار می گیرد.

پیدایش مخزن داده به عنوان مرجع که پاک سازی داده ها، افزایش قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری را به جلو می برد، و همچنین ظهور ساختار شبکه به منظور بوجود آوردن محیط هوش تجاری قوی و غنی تر از آنچه در گذشته وجود داشته با هم ادغام می شوند.

اگرچه سیستم هوش تجاری به صئرت گسترده ای در صنعت بکار گرفته می شود، اما تحقیقات صوررت گرفته در این حوزه محدود می باشد.  این مقاله علاوه بر این که می تواند یک مرجع خود آموز باشد، معرف چهارچوب و پتانسیل بالقوه ی  تحقیقاتی در حوزه ی هوش تجاری نیز هست. چهارچوب مبین اهمیت داده های سازمان نیافته است و در خصوص نیاز به توسعه ابزارهای هوش تجاری به منظور فراگیری، یکپارچه سازی، پاکسازی، جستجو، تجزیه و تحلیل، و همچنین عرضه ی آن بحث می کند.

علاوه بر این، این مقاله به کاوش قالب داده های هوش تجاری (سازمان یافته و سازمان نیافته) و منابع داده ها (داخلی و خارجی) به منظور راهنمایی تحقیق می پردازد. تقاضا برای بکارگیری هوش تجاری حتی زمانی که تقاضا برای اکثر محصولات فن آوری اطلاعات ضعیف است، نیز رو به رشد است. با این حال، تحقیقات سیستم های اطلاعاتی در این زمینه بشکل پراکنده و خیر خواهانه انجام می شود.

در حالی که واژه ی هوش تجاری نسبتاً جدید است، سیستم های هوش تجاری مبتنی بر رایانه در اشکال مختلف حدود چهل سال پیش ظاهر شدند. هوش تجاری برای دوره ای محدود جایگزین پایه های تصمیم گیری، سیستم های اطلاعات اجرایی، و سیستم های اطلاعاتی مدیریتی شد. با هر بار تکرار این پرسه، توانایی ها در دو حوزه ی رشد سرمایه گذاری سطح بالا برای پیشرفت دادن نیاز های محاسباتی و تجزیه و تحلیلیشان و تکامل نرم افزار و سخت افزار های رایانه ای، افزایش یافت. در این مقاله سیستم های هوش تجاری بصورت زیر تعریف می شوند:

هوش تجاری گرد آوری داده، ذخیره سازی آن، و مدیریت دانش و آگاهی را با ابزار آلات تجزیه و تحلیلی به منظور ارائه مجموعه ای درونی و اطلاعات رقابتی برای برنامه ریزان و تصمیم گیرندگان، ادغام میکند.

مفهوم کلی این تعریف نظریه ای است که در آن سیستم های هوش تجاری، اطلاعات قابل تعقیب قانونی را در زمان، مکان و شکل درست که مورد استفاده ی تصمیم گیرنده باشد را فراهم می نماید. هدف ارتقاء مناسبات و کیفیت ورودی روند تصمیم گیری و همچنین تسهیل کار مدیریتی است.

مقاله هوش تجاری

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محصولات مشابه
مقاله ارزیابی کارایی فنی به وسیله دروندادها و بروندادهای چندگانه
0 دانلود

دانـلود رایـگان
مقاله بخش پذیری اعتبار به شیوۀ کمیت در مقابل قیمت
0 دانلود

دانـلود رایـگان
مقاله CloRExPa: انعطاف پذیری ابر از طریق تجزیه و تحلیل مسیر اجرا
0 دانلود

دانـلود رایـگان
مقاله بررسی رسانه های اجتماعی و تکامل ارتباط سازمانی
6007 بازدید

جزئیات بیـشتر
مقاله بازبینی پیشرفته های اخیر در تحقیقات OR/ MSدر مدیریت عملیات مخرب
0 دانلود

دانـلود رایـگان
مقاله انتقال موتور نرم افزار تحت وب موبایل به پلت فرم اندروید
1 دانلود

دانـلود رایـگان
برو بالا