طبقه بندی مواد طبیعی و مواد مصنوعی

طبقه بندی مواد طبیعی و مواد مصنوعی

طبقه بندی مواد طبیعی و مواد مصنوعی

اولا  مواد طبیعی اساسا از طبیعت تهیه می شوند، در حالی که این مواد از یک آزمایشگاه علمی تامین می شود.

انواع مختلف مواد کاربردی و کاربردی متفاوت از هر روز یا تخصصی دارند. هر بار که شما در خیابان راه می روید، همه روزه به انواع مواد طبیعی و مصنوعی روبرو می شوید.

اصل و نسب

اگر چه تمام مواد از طبیعت حاصل می شوند، در برخی موارد در ساخت آنها، مواد طبیعی تحت درمان و پردازش کمتر از مواد ساخته شده  ساخته می شوند. مواد طبیعی به طور مستقیم از طبیعت به دست می آیند – پنبه از گیاهان پنبه، ذرت برداشت شده از مزارع ذرت و گرانیت از معادن استخراج می شود.

از سوی دیگر، تولیدات مصنوعی، از طریق پردازش دقیق برای تغییر مواد به طوری که برای هدف مورد نظر خود مناسب است. مواد معمولی ساخته شده شامل پلاستیک است که در همه چیز از نوشیدنی های بطری تا لباس به ساخت و ساز استفاده می شود.

طول عمر و طبقه بندی مواد طبیعی و مواد مصنوعی

مواد ساخته شده از انسان به طور معمول بسیار با دوام تر از همتایان طبیعی خود هستند. در واقع، دوام مواد ساخته شده از مواد ساخته شده از قبیل پلاستیک، به منظور کاهش مصرف و زباله، به حرکت جنبش محیطی متمرکز است، زیرا مواد ساخته شده از مواد انباشته در دفن زباله جمع می شوند و در صورت عدم بازیافت سریع به حد ظرفیت خود می رسند.

با این وجود، مواد طبيعی طول عمر کوتاه تري دارند، زيرا اين مواد زمانی زنده بودند و در نهايت به تدريج از بين می روند. مبلمان چوب، مگر اینکه با لاک الکل و لکه ها درمان شود، به عنوان رطوبت در فریم های آنها پوسیدگی می کند، و لباس های ساخته شده از مواد طبیعی حفره ها را از بین می برد.

مراقبت و نگهداری

نگهداری مواد ساختمانی نیاز به مراقبت و توجه کمتر نسبت به مواد طبیعی دارد. مواد ساخته شده از دست به راحتی در دسترس هستند، زیرا آنها ارزان، با دوام و مقاوم هستند؛ آنها می توانند به مواد طبیعی دست زدگی بیشتری داشته و مقاومت در برابر شکستن و صدمه زدن داشته باشند.

برای مثال، لباس شستشوی پلی استر نیاز به مراقبت کمتری نسبت به شستشو نسبت به شستن لباس شلوار دارد، زیرا از پارچه مخصوص ساخته شده است که مناسب برای پوشنده باشد. مواد طبیعی می توانند آسیب ببینند اگر صابون های مصنوعی، رنگ ها یا سایر مواد تمیز کننده برای ضد عفونی یا درمان سطوح خود استفاده شوند.

اثرات زیست محیطی

علاوه بر مشارکت در دفن زباله به طور مداوم در سراسر جهان، مواد ساخته شده از مواد ساخته شده می تواند تاثیر منفی زیست محیطی داشته باشد زیرا آنها پایدار نیستند. آژانس حفاظت محیط زیست (EPA) پایداری را به عنوان “سیاست ها و استراتژی هایی که نیازهای فعلی جامعه را بدون درنظرداشتن توانایی نسل های آینده برای رفع نیازهای خود” تعریف می کند.

محصولات ساخته شده از نفت مبتنی بر نفت، از جمله خانواده پلاستیک، به عنوان پایدار طبقه بندی نشده اند، زیرا آنها به تولید و اصلاح نفت، یک منبع طبیعی محدود هستند.

شرکت های تجاری بیشتر و بیشتر به مواد پایدار مانند بامبو تبدیل می شوند تا به آگاهی عمیق جامعه از مسائل زیست محیطی و کاهش تاثیر محصولات مصرفی خاص بر روی زمین دست یابند. بامبو مواد طبیعی انعطاف پذیر است که می تواند به راحتی زراعی و رشد سریع بدون آسیب رساندن به زمین و یا مصرف بیش از حد منابع طبیعی.

تجربیات روزمره دانشجویی

امروزه دانش آموزان از طیف وسیعی از مواد محروم هستند که اغلب به عنوان مواد طبیعی یا فرآوری شده طبقه بندی می شوند. این طبقه بندی باید به عنوان یک پیوستگی و نه یک طبقه بندی دیده شود. مواد طبیعی هستند که در محدوده طبیعی رخ می دهد و اصلاحات بسیار کمی انجام شده است.

مواد پردازش شده اغلب از مواد طبیعی اصلاح شده و یا در محیط طبیعی اتفاق نمی افتد، اما برای انجام یک هدف خاص طراحی و ساخته شده اند. چوب با استفاده از چوب به عنوان ماده، چوب طبیعی خواهد بود و با افزایش سطح پردازش شما تخته سه لا، MDF (تخته فیبر متوسط ​​تراشه) و کاغذ.

دانشجویان کمتر رایج است که از مواد طبیعی برخوردار باشند و به طور فزاینده ای دشوار برای شناسایی منبع مواد اولیه مورد نیاز برای تولید بسیاری از مواد پردازش شده. تجربه مشترک آنها با اسباب بازی، لباس و دیگر مواد ساخته شده از پلاستیک، مصنوعی، پلیمرها و رزین ها است و آنها احتمالا کمتر قادر به شناسایی مواد طبیعی مانند پنبه، مصنوعی، ابریشم، پشم و موهای مشتق شده از گیاهان و حیوانات هستند.

دانش آموزان به طور گسترده ای مواد  را با استفاده از آنها شناسایی می کنند و به طور کلی می توانند تنها یک یا دو ویژگی را شناسایی کنند که مواد را به کاربرد آن مناسب می کند.

آنها همچنین تمایل دارند مواد واشیا را با ان مرتبط کنند و حتی اگر برخی از خواص واضح این اشیاء ممکن است تحت واکنش های شیمیایی قرار گیرند که باعث تغییر رنگ، بوی و ترکیب می شوند، همچنان معتقدند که جسم و ماده ای که از آن تشکیل شده  است باقی می ماند همان، دانش آموزان معتقدند که وقتی آهن زنگ می زند اگر چه رنگ  ان تغییر کرده است، هنوز هم آهن است.

در دنیای فزاینده تجاری ما، دانشجویان احتمالا تجربیاتی  نیاز دارند تا انتخاب یا حتی شناسایی مواد را براساس شایستگی خود برای انجام یک کار مشخص انجام دهند. مصرف کننده مدرن بیشتر به خرید لباس بر اساس هزینه، زیبایی شناسی و یا در دسترس بودن و ترک مسائل انتخاب مواد طراحی شده برای افزایش عملکرد به تولید کنندگان محصول است

مطالعه تطبیقی ​​دانش آموزان سال سوم در غرب استرالیا نشان داد که 1 در 3 دانش آموز نمیتواند این پوشش پلاستیکی ضد آب را شناسایی کند.

نتیجه گیری این است که دانش آموزان درک می کنند که بسته بندی پلاستیکی برای پوشاندن ساندویچ ها استفاده می شود، زیرا برای این منظور “به فروش می رسد” نه به دلیل آن است که خواص مهم طراحی شده است تا آن را به خوبی برای کار مناسب، بسته بندی پلاستیکی ضد آب، سبک و انعطاف پذیر، شفاف ، به راحتی پیچ خورده و انعطاف پذیر،

دانش آموزان اغلب دانش ضمنی از خواص طیف گسترده ای از مواد که  با آنها مواجه هستند. از آنجا که مواد مورد استفاده آنها توسط دیگران بر اساس خواص آنها انتخاب شده اند، دانش آموزان به ندرت نیاز به شناسایی ویژگی های خاص دارند و در اغلب موارد آنها نیازی به چنین سوالات اساسی و گاهی واضح را نمی دانند:

  • چرا پنجره ها ساخته شده از شیشه؟
  • چه خواصی از آجر آنها را برای ساخت دیوارها مناسب می کند؟
  • چرا ما مواد پوسچر یا مویی را برای ساختن لباس برای گرم کردن ما انتخاب می کنیم؟

دیدگاه علمی طبقه بندی مواد طبیعی و مواد مصنوعی

خواص و ساختار مواد با یکدیگر ارتباط دارند و رفتار آنها را تعیین می کند. استفاده آنها توسط خواص آنها تعیین می شود، که بعضی از آنها می توانند با پردازش تغییر و افزایش پیدا کنند.

در طول تاریخ، انسان ها نیاز به اصلاح مواد طبیعی را برای افزایش خواص مفید پیدا کرده اند. مستلزم وابستگی انسان به مواد پردازش شده، اصلاح مواد لازم برای ایجاد موارد جدیدی است که تاکنون وجود نداشته است. پلاستیک یک نمونه مهم از این است. مواد بیشتر پردازش شده است، به احتمال زیاد این مواد باعث مشکلات دفع زباله خواهد شد.

ایده های آموزشی انتقادی در زمینه  طبقه بندی مواد طبیعی و مواد مصنوعی

  • مواد مختلف دارای ویژگی های مختلفی از قبیل رنگ، قدرت، بافت، بوی، سختی، انعطاف پذیری و همچنین هزینه هایی هستند که کاربردها و احتمال استفاده آنها را تعیین می کند.
  • مواد طبیعی اغلب برای برنامه های کاربردی مورد استفاده قرار می گیرند که از خواص آنها بهره برداری می شود و همچنین به دلیل در دسترس بودن آنها یا هزینه تولید استفاده می شود.
  • مواد طبیعی را می توان ترکیب، مخلوط، گرم یا درمان ترکیبی از روش های تولید مواد پردازش با خواص تغییر یا افزایش یافته است.

روابط بین ایده ها درباره مواد طبیعی و پردازش شده در نقشه های توسعه مفهوم (اتم ها و مولکول ها، واکنش های شیمیایی، حفظ مواد،
دولت ها) را بررسی کند

 

جمع آوری شواهد / داده ها برای تجزیه و تحلیل و باز کردن بحث با استفاده از یک تجربه مشترک

هدف از این فعالیت، معرفی دانش آموزان به طیف وسیعی از مواد طبیعی و مصنوعی است و بحث در مورد ویژگی های بهبود یافته رنگ های مصنوعی را ترویج می دهد. دانش آموزان همچنین می توانند برخی از معایب رنگ های مصنوعی را در مقایسه با رنگ های طبیعی، مانند دفع زباله، مسائل مربوط به ایمنی و آلرژی، بحث و شناسایی کنند.

تعدادی از غذاهای طبیعی که دارای رنگ قوی هستند و می توانند به عنوان منابع ممکن رنگ طبیعی (مانند چغندر، زغال اخته، زعفران، آلو قرمز، تمشک و گلبرگ های گل) مورد استفاده قرار گیرند و چند رنگ مصنوعی سرد  را خریداری کنند.

طیف وسیعی از نمونه های لباس را از مواد طبیعی و مصنوعی (مانند پنبه، ابریشم، نایلون، تریلن و پلی استر) آماده کنید، نمونه های هر نمونه را در ظروف با رنگ های مختلف شناسایی کنید. این را برای چند روز ترک کنید و سپس با استفاده از دستکش آنها را بیرون بیاورید و آنها را در آب سرد و هوا خشک کنید.

دانش آموزان را تشویق کنید تا ارزیابی کنند که رنگ های طبیعی و مصنوعی در ایجاد تغییر رنگ دائمی در پارچه ها موثر هستند. کدامیک از مواد طبیعی بیشتر تحت تأثیر رنگ ها قرار گرفتند و کدامیک از آنها در هنگام شستشو محو شد؟ از مزایا و معایب رنگ های طبیعی و مصنوعی و توانایی آنها برای تغییر رنگ سریع در طیف وسیعی از مواد مختلف بحث کنید.

در نظر گرفتن داستان درباره توسعه مواد پردازش شده، مانند Tyrian ‘Royal’ Purple و کشف تصادفی Mauve در سال 1856 توسط سر ویلیام پرکینز، در نظر بگیرید.

ایده هایی را برای برقراری ارتباط با دیگران تعریف و اصلاح کنید

هدف از این فعالیت، تشویق دانش آموزان به شناسایی و بحث در مورد خواص فیزیکی مجموعه ای از مواد است و بر اساس خواص مشخص شده است که چگونه می توانند بهترین استفاده شوند.

جمع آوری و معرفی کلاس به طیف وسیعی از مواد طبیعی و پردازش. اجتناب از ارائه آنها به اشیاء به راحتی قابل شناسایی طراحی شده برای یک هدف خاص (مانند آجر ساختمان). کلاس را تشویق کنید تا تعدادی خواص فردی مرتبط با هر ماده را شناسایی کنید و سپس آنها را دعوت کنید تا یک ماده را انتخاب کنند که برای یک کار خاص مناسب است.

به عنوان مثال، تعدادی از لوله های کوچک یا لوله های ساخته شده از مواد زیر را جمع آوری: شیشه ای، PVC، مقوا، فلز، سرامیک و بامبو. پس از آنکه دانش آموزان خواص مختلف هر ماده را مورد بحث و شناسایی قرار داده اند.

آنها را در گروه ها برای شناسایی بهترین مواد برای  اهداف زیر در نظر بگیرید:

  1. تولید سیم برق
  2. ساخت زمین بازی  و تجهیزات کوهنوردی
  3. ساخت بسته بندی برای ارسال نامه

 

دانش آموزان را تشویق کنید تا درباره خواصی که مواد را برای  این کار مناسب می دانند، شناسایی کنند. دانش آموزان همچنین می توانند لیست دیگری از مواد طبیعی و پردازش را که برای انجام یک کار مورد نیاز مناسب هستند، ایجاد کنند.

یک رویکرد دیگر به این نوع فعالیت در تصویر PEEL ارائه می شود چرا ما لباس زیر را از شیشه نمی کنیم؟

چالش های ایده های موجود و جمع آوری شواهد برای طبقه بندی مواد طبیعی و مواد مصنوعی

جمع آوری طیف وسیعی از کیسه های پلاستیکی و کاغذی مناسب برای جمع آوری خرید سوپرمارکت. برش نوار اندازه ای مشابه را از هر کدام و روش های اندازه گیری نیروی مورد نیاز برای شکستن آن را برش دهید.

به عنوان مثال، یک سطل را با استفاده از طول رشته ببندید و تعداد فنجان های شن و ماسه مورد نیاز در سطل قبل از شکستن نوار، مقایسه کنید. دانش آموزان را تشویق کنید تا یک نمودار تصویر ساده برای نشان دادن تعداد فنجان مورد نیاز برای شکستن هر نوار استفاده کنید. مزایا و معایب هر یک از مواد آزمایش شده را مورد بحث قرار دهید.

طبقه بندی مواد طبیعی و مواد مصنوعی

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *